Mahkeme Kalemlerinde Tebligat İşkencesi


6100 Sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu yürürlüğe girdi ve davanızı açarken lüzumlu olacak tüm masrafları gider avansı olarak yatırdınız. Dilekçenize lüzumlu yerlerden gelecek evrakları açıklamaları ile birlikte dercettiniz, hatta daha sonra bazı evrakların getirtilmesini ara kararı beklemeden mahkemeden talep ettiniz. Yahut da aleyhinizde açılan davada cevap dilekçenizi verdiniz, delillerinizin celbini istediniz, veya süre uzatımı talep ettiniz. Sizin işiniz bitti ve kalem personelinin deyim yerindeyse “tebligat işkencesi” başladı.

Kalemde ilk çekişme; “tebliğ için pul verin” talebine karşı avukatların “gider avansını kullanın” cevabı ile başlıyor. Sebebine gelince;

Kalem personeli hazırladığı tebligat yahut müzekkereyi gönderebilmek için önce kendisi lehine bir reddiyat makbuzu hazırlıyor, bunu gidip vezneden çekiyor, daha sonra çektiği bu para ile postaneden pul satın alıyor, bunu göndereceği evraka yapıştırıyor. Eski sistemde ise sadece hazırladığı evraka kalemde kendisine fiziken teslim edilmiş bulunan pulu yapıştırıyor idi.

Açık söylemek gerekirse fanatik denecek düzeyde UYAP hayranıyım ve eskiye dönüşü değil savunmak, çağrıştıracak sözlere bile aşırı tepki verdiğimi itiraf etmeliyim.

Peki sorun nereden kaynaklanıyor. Sorun, elimizdeki müthiş cihaza bakış açımızdan ve yaklaşımımızdan kaynaklanıyor. Düşünün canavar gibi bir motor gücüne ve son sistem aktarma organlarına sahip bir arazi aracınız var, ancak yolunu aydınlatacak farları hala 1900’lü yılların sistemiyle çalışıyor. UYAP Sistemi gibi bir sistemde hala birkaç yüzyıl öncesinin “pul yapıştırma” mantığıyla yargılamayı hızlandırmak ne derece mümkün sormak gerekir.

Her kalem ziyaretimizde ve yukarıdaki tartışmayı her yaşadığımızda kalem personeline “elin adamı elektronik pul diye bir şey icat etmiş, bizi kaale almazlar ama UYAP’çılara siz söylerseniz belki dinlerler” diyerek teknolojinin nimetlerinden daha fazla yararlanılmasının yolunu açmaya çalışıyoruz.

Gerçekten de, bizim posta teşkilatımızın kuruluşunda örnek aldığımız Alman Posta İdaresi “Elektronik Pul” diye bir şeyi 2004 yılından beri uyguluyor. Sistemin özü şu; eğer çok fazla sayıda posta gönderiyorsanız her gönderinize pul yapıştırmıyorsunuz. Önce bir abonelik tesis ettiriyorsunuz sonra da İnternet üzerinden çıkarttığınız bir barkodu (karekod aslında) zarfın üzerine yapıştırıyorsunuz. Hepsi bu! Gönderiniz teslimata hazır!

Tabii bunun için öncelikle bizim PTT’nin bu hizmeti sunmaya başlaması, arkasından da bunun UYAP ile entegrasyonunun yapılması şart.

Aşağıda, Alman Posta İdaresinin elektronik pul sistemini nasıl uyguladığına ilişkin web sayfasındaki açıklamalarının meraklısı için yapmış olduğum bir tercümesini bulacaksınız.

Düşünmeye devam edelim, bakalım daha neler yapabiliriz?

8<—————-

Digitalmarke; elektronik pul – pulsuz gönderinin modern yolu

2004 Yılının Ocak ayından beri Alman Posta İdaresi’nin işyerlerinde gönderilere artık sayısal pul yapıştırılıyor.

Yeni sayısal pul DIGITALMARKE Alman Posta İdaresi’nin işyerlerine getirilen gönderilere geleneksel posta pulu yapıştırmak yerine kullanılan bir usuldür.

Hızlı ve Basit

DIGITALMARKE, yeni bir sayısal puldur. Doğrudan doğruya Alman Posta İdaresi’nin işyerlerinde basılır ve gönderilerinizin üzerine yapıştırılır.

Bu küçük etikette gönderinin ücretinden, bunun yanında postalama tarihinden ve çıkış merkezinden daha fazla şey yer alır.

DIGITALMARKE, ayrıca özel kodlanmış verileri sayesinde pul sahteciliğine karşı %100 koruma sağlar

Tıpkı zaten uygulanmakta olan bilgisayarlı/makinalı mektup damgalama işleminde olduğu gibi, “pul”un 2D barkodu posta merkezlerinde otomatik olarak orijinal olup olmadığının tespiti için taranır.

DIGITALMARKE, sadece basit bir etiket baskısı ilavesi ile özel servislerle örneğin “kayıtlı posta” ile de birleştirilerek kullanılabilir.

Gönderi İzleme:

İster internet üzerinden, isterse çağrı merkezi üzerinden gönderi izleme bu seçenekte mümkündür. DİGİTALMARKE, posta pulu yapıştırılmış olsa bile her türlü gönderi üzerinde uygulanmaya müsaittir.

DİGİTALMARKE Kullanmanın Faydaları:

  • Gönderi için herhangi bir değer belirlenebilir.
  • Matrix Kodu, daha sonraki dijital işlemlerde kullanılabilecek veriler içerir.
  • Pullama ve Damgalama hataları azaltılır.
  • Posta İşyerlerinde zaman tasarrufu sağlanır, örneğin daha etkili, hızlı, müşteri odaklı hizmet verilir.
  • DIGITALMARKE Kolaylıkla diğer özel hizmetlerle kombine edilebilir.

Klasik özel servislere, örneğin “kayıtlı postaya” gelince; DIGITALMARKE tamamen basitiği öne çıkarır.

Kayıtlı postalarda, bu yepyeni dijital “yenilikçi yaklaşım”a gelinceye değin posta pulları tanıtım kodunu içeren ayrı bir etiketle birlikte kullanılmak zorundaydı.

Şimdi, DIGITALMARKE ile gönderi bilgileri ve özel servis bilgileri tek bir etiket içine entegre edildi. Artık kayıtlı postalar sadece ve sadece tek bir etikete ihtiyaç duyuyor: DIGITALMARKE

Elektronik Pul Servisi – Sistematik Bir Yaklaşımın Tüm Avantajları

Eğer her gün büyük hacimlerde posta gönderiyorsanız Deutsche Post’un Elektronik Pul Servisinin avantajlarını kullanın.

Bu servis, kendi bilgisayar sisteminizi kullanarak posta ve gönderilerinizi basit, ekonomik, etkin olarak göndermenizi mümkün kılar.

Faydalarınız:

  • Posta ücretlerinde büyük indirimler
  • Lüzumlu posta evraklarının, gönderi bazındaki faturaların, teslimat planının sistem tarafından otomatik düzenlenmesi nedeniyle etkili posta işleme ve takip avantajı,
  • Toplam ücretin gönderi postaya verildikten sonra basitçe hesabınıza borç yazılması,
  • Posta Giderlerinde şeffaflık bir tık uzağınızda: Yazılım posta ücretlerini sizin için herhangi bir zamanda tam doğru bir şekilde hesaplar
  • Elektronik Pul taşıyan gönderiler zarflandıktan sonra teslimata hazırdır.
  • Bir çok şirket için Elektronik Pul sistemi ilave bir yatırıma gerek kalmadan ideal çözümler sunmaya hazırdır.

Kaynak:

http://www.deutschepost.de

Bu yazı teknoloji ve hukuk, usul hukuku içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın